Publicerad: 2010-07-14 22:20
"Gux hade kontrakt liggandes i 5 månader"
Det är inte över än – nu ger sig SK-coachen Budak in i leken och berättar om situationen från lagets perspektiv. Gux ska tydligen ha haft ett kontrakt liggandes hemma i flera månader, men vägrat skriva på det.

Det stormar kring SK och fnatic just nu. Efter att de båda parterna varit oense om hur Guxs övergång från SK till fnatic gått till har chefer från båda organisationer sagt sitt. I ett exklusivt uttalande till Rakaka berättar nu Budak om hur allt gick till från lagets perspektiv.

Enligt Budak och hela SK-laget ska Gux haft ett kontrakt liggandes hemma men vägrat skriva på det då han inte litat på organisationen. Vidare berättar Budak att han tycker att fnatics agerande är oproffesionellt och att det är ett tecken på rädsla för laget. Läs hela uttalandet nedan. En engelsk version finns att läsa längre ner.

    För några dagar sedan läste jag ett rykte om att Gux var på väg tillbaka till fnatic och skrattade till; jag tänkte att det var omöjligt med tanke på vad SK hade uppnått de senaste månaderna, eller?

    Gux hyllades och togs varmt emot av oss som bröder när vi var underdogs och fnatic klart var det bästa laget i världen och det spekulerades i varför han lämnade fnatic; han ville plugga, han ville bli brandman och så vidare. Faktum är att han inte trivdes i fnatic, på evenemangen umgicks han inte med laget och det var inte osynligt att laget inte betydde mycket när han ändå gick med SK som var ett på papperet sämre lag.

    Det går en massa rykten fram och tillbaka på internet om situationen, men vad är det som hänt egentligen? Att fnatic får Gux att lämna dagen innan SK åker till Dallas är oproffesionellt enligt mig. Att ens erbjuda honom en plats dagen innan måste ju visa att fnatic är rädda för oss, vi kände att allt var riktigt bra och fnatic kände sig dåliga; jag tror inte att de klarade av det. Vad fnatic inte förstår är att det här bara gör oss mer motiverade inför framtida evenemang. Vi räknar dagarna tills vi får möta dem.

    Ska inte nämna några namn, men att en spelare i fnatic envisas med att hetsa och ringa honom dagligen direkt efter att de floppat två evenemang i rad är också osportsligt och ett slag under bältet. Det skulle vara helt OK om Gux kom direkt efter Arbalet och berättade att han ville tillbaka till fnatic men det här är bara fel.

    Alla i laget hade kontakt med honom fram till igår kväll när vi praccade, vi frågade honom om ryktet stämde och han svarade nej. Gux hade ett kontrakt liggandes hemma sen början men vägrade skriva på det. Vi sa till honom att skriva på och skicka in för att få sin lön och sina prispengar. Så sent som igår sa han att han behövde pengar och RobbaN var återigen tvungen att påpeka att Gux var tvungen att skriva på kontraktet. Då svarade han med att han inte litade på SK.

    Jag vill också berätta det innan folk börja skriva en massa skit, vi betalar inte ut några löner om man inte skriver på sitt kontrakt – så fungerar det överallt. Jag skulle kunna trippla hans lön om han ville men lojalitet och laganda (hans ord) är viktigare för mig än att vara bäst i världen, Gux är inte välkommen tillbaka.

    Jag vill samtidigt välkomna moddii som try i laget och hoppas att han passar bra i laget. Jag har länge velat ha honom spelandes i SK och jag tror att han kommer göra ett bättre jobb än Gux, som enligt mig inte presterade förrän de två senaste turneringarna.

    Jag är besviken, men taggad som fan. Anton Budak, manager och helhjärtad SK och jag vet att det finns fans där ute som är lika taggade som jag.

    Go go go SK!
English version (freely translated by Rakaka)

    A couple of days ago I read a rumour about Gux going back to fnatic. I laughed and thought "impossible", having in mind the success of SK in the last months.

    Gux was warmly welcomed by us as brothers when we were the underdogs and fnatic clearly was the worlds best team. People speculated in why he left fnatic; he wanted to study, he wanted to become a fireman and so on, but it's simple: he didn't feel comfortable in the team. He didn't hang out with the fnatic guys during tournaments and it was obvious that he felt that way when he chose to leave fnatic for SK.

    There's alot of rumours circulating on the internet about this entire situation, but what has actually happened? The fact that fnatic made Gux leave SK the day the team leaves for Arbalet Dallas is completely unproffesional. To even offer him a place in the lineup the day before we leave for Dallas must mean they are scared of us. We were feeling everything was going well and they were feeling bad after their latest efforts; I dont think they could handle that. Lucky for us, we feel even more motivated now and we're counting the days until we can meet them in a game.

    I wont go into names, but that a fnatic player consistently rushes Gux by calling him daily right after they place bad two tournaments in a row is also rotten. It wouldn't be a problem if Gux came after Arbalet and told me he wanted to leave, but to do this just one day before the tournament is just wrong.

    Everybody in the team had contact with Gux until last evening when we were practicing for Dallas. We asked him if the rumours regarding his return to fnatic was true and he answered no. Gux has had a contract lying at home for five months but has refused to sign it. We told him to sign it and send it to the SK offices so he could get his salary and his prize money, but he didn't. He answered that he didn't trust SK.

    We don't pay salaries if the players don't sign their contracts, that's the way it's handled everywhere. I could easily triple his pay if he wanted to, but loyalty and team spirit (his words, actually) is more important to me than being the best team in the world.

    I also want to welcome moddii as a try-out in the team and I hope that he fits well into the team. I've been on the lookout for him for a long time and I think he'll do a much better job than Gux, who didn't really shine until the last two tournaments.

    I'm disappointed, but motivated to the max. Anton Budak, Counter Strike Team Manger, SK-Gaming, I know there are fans that are as pumped up as me.

    Go go go SK!

WIWO
#1
Anonym
echlig

2010-07-14 22:39
Budak är ju så äcklig alltså,

"och jag tror att han kommer göra ett bättre jobb än Gux, som enligt mig inte presterade förrän de två senaste turneringarna."

Pfft, Budak är vadå? Du och Slasher kan ju dra åt helvete

#2
Anonym
chippo

2010-07-14 22:39
haha, vafan
#3
Anonym
ayee

2010-07-14 22:40
#1 word
#4
Anonym
HenkaN

2010-07-14 22:41
Om det med kontraktet faktiskt stämmer så ska väll SK självklart inte betala ut några pengar till Gux om han skriver på fnatics kontrakt.
#5
Anonym
farfar

2010-07-14 22:43
Haha. Roligast jag läst på länge.
"Jag vill samtidigt välkomna moddii som try i laget och hoppas att han passar bra i laget. Jag har länge velat ha honom spelandes i SK och jag tror att han kommer göra ett bättre jobb än Gux, som enligt mig inte presterade förrän de två senaste turneringarna."
#6
Anonym
pommEz

2010-07-14 22:43
Hela cs scenen är ett skämt när det kan och bevisligen går till på detta sätt.
#7
Anonym
lold

2010-07-14 22:44
"Då svarade han med att han inte litade på SK"

Knappast konstigt att han inte litar på dem med tanke på vad som hände åt tentpole?
#8
Tizza
2010-07-14 22:44
Jag kommer längta till nästa match mellan dessa lag, fan vad dom kommer vara sura på varandra ;D
#9
Anonym
SK1

2010-07-14 22:45
lika bra att dom blev av med han, kan nog gå bra med moddi ett tag
#10
Murre
2010-07-14 22:45
Klart som fan Gux inte ska ha några pengar om han vägrar skriva på ett kontrakt....
#11
Anonym
yes

2010-07-14 22:46
dåligt gjort av fnatic
#12
Evil_Monkey
2010-07-14 22:46
Budak, både du och jag vet att Gux bar SK de eventsen det gick bra på.

moddi får kicken efter 2 månader pga personkemi - walle och RobbaN trivs inte med en person under 65 bast
#13
Anonym
dave

2010-07-14 22:47
Kan ju rensa i sitt eget glashus innan man börjar kasta sten. Höjden av professionalitet är ju av _inte_ betala ut löner och prispengar, eller?
#14
Anonym
egd

2010-07-14 22:47
Budak verkar vara så jävla bitter! :EGD
#15
Anonym
W1zZ

2010-07-14 22:47
Hur i helvete kan han säga att fnatic är oproffesionella? när sk inte betalat tentpole än. Att han går ut o säger att gux presterade de 2 sista eventsen är skitsnack gux var bäst i sk under hela sin tid där. Moddi kommer inte komma upp i samma standard. Sk kommer floppa under arbalet och återgå till underdogs och fnatic blir bäst igen så är allt som vanligt igen.
#16
Anonym
doN

2010-07-14 22:50
fattar inte varför dom bråkar: han hade inget kontrakt, alltså får han sticka när han vill? men eftersom han inte hade kontrakt så får han inga pengar? vad är problemet?
#17
fredrikfrka
2010-07-14 22:50
Budak go go! =DD
#18
Anonym
SK1

2010-07-14 22:51
#7 eller så var det jävligt konstigt beteende och sen på det säga att han vill ha pengar också. att inte lita på SK, dom skulle sparkat ut han!
#19
Anonym
kinesen

2010-07-14 22:53
AHAHAH!
Budak, kanske sveriges mest patetiska människa? Snälla ta tag i dit liv, du ska väl inte stå bakom 5 svettiga cs nötare och klappa händerna när dom vinner en runda.
Nä du, gör ngt vettigt av ditt liv ist.
Och att du säger att gux inte presterade fören dom 2 sista evenemangen är bara ännu mer patetisk, snälla berätta för mig på vilket sett sk presterade bättre innan gux kom dit?

Snälla bara försvinn budak, du äcklar mig!
#20
SkenaN
2010-07-14 22:54
jaja var glada SK att ni fick "låna" honom lite.
#21
Anonym
kye

2010-07-14 22:54
sjukt bra skrivet och sagt av budak.
#22
Verk
2010-07-14 22:54
NoA- element - SK - karusellen ....... PAYBACK IS A BITCH
#23
MullaNz
2010-07-14 22:55
#22 Word
#24
Anonym
Detta är roligt!

2010-07-14 22:57
lite roligt att alla ändra åsikt för detta =), innan var fnatic "fula" sedan var SK "fula " och nu blev helt plötsligt fnatic "fula" IGEN.....
#25
Anonym
asdface

2010-07-14 22:58
HAHAHAHA Mördarblicken på nyhetsbilden
#26
threat
2010-07-14 22:58
hahahaha, vilken jävla soppa
#27
Bruft
2010-07-14 23:02
Med andra ord så skrev inte Tentpole på sitt kontrakt då heller? I'm just sayin...
#28
mossalicious
2010-07-14 23:02
Vart står du i allt detta, threat? :))
#29
Vilseledd
2010-07-14 23:02
litar mer på fnatic som verkar vara en stabil orga än på SK som inte betalar löner och ständigt hamnar i drama. Om jag förstår det hela rätt så är det egentligen inget problem? Bara Gux problem men det är väl upp till honom vilket lag han vill spela i.
#30
Anonym
FBD

2010-07-14 23:03
GO GO BUDAK! INGEN KLARAR SÅ EMOT BUDAK! DU ÄR VÅR KUNG!
#31
Anonym
Detta är roligt!

2010-07-14 23:03
#27 har 1 poäng där!
#32
_Jerkan
2010-07-14 23:03
Budak, in och lira med piltangenterna själv då!
#33
Anonym
stryker

2010-07-14 23:03
Budak = minst lika pinsam som SlaSH. Ser mest ut som bittert skitsnack.
#34
Anonym
pelle

2010-07-14 23:04
tycker budak ska hålla käften. Äckligare jävel får man leta längre efter.
#35
Anonym
Fidde

2010-07-14 23:06
Kommentaren har blivit censurerad av Rakaka.
#36
Anonym
yesimamexican

2010-07-14 23:06
syrianeN strikes back
#37
Anonym
zyps

2010-07-14 23:08
Jag håller på Budak här
#38
Anonym
ErrAa

2010-07-14 23:09
#19 Om jag inte har helt fel så har väll Budak vunnit SM i karate.
#39
Anonym
YEAH

2010-07-14 23:09
Väldigt svårt att veta vem som har rätt när man inte har hela insikten. Budak har en poäng i det han säger. Dock så verkar vissa meningar i hans citat väldigt barnsliga.

Sen fattar jag inte hur vissa går tillväga genom att skriva kontrakt. Det är en VIKTIG del och väldigt direkt. De som står i kontraktet ska ske. Kan förstå att Gux inte skrev på kontraktet då Tentpole var under kontrakt men var inte garanterade pengar. Skillnaden mellan Gux och Tentpoles situation var att Gux inte var kontrakterad och därför kunde gå till ett lag som kunde ge pengar.

SK BORDE ha sagt något i stil att man var tvungen att skriva på kontraktet för att få pengar samt att Gux kunde ha fått in något typ av klausul som gör att han kunde gå fri om inga pengar givits.

Föresten, Gux sa att han inte fått pengar från de 2 senaste månaderna. Visst har han varit medlem i SK längre än så? Vilket tyder på att han fick pengar månaderna innan dess? That's wierd! Dubbelmoral på SK?
#40
Anonym
segH

2010-07-14 23:09
#16 kan inte hålla med mer :)

Jävla fjollor i sk som whinar har han inget kontrakt så får han göra vad fan han vill thats it?
#41
Anonym
Detta är roligt!

2010-07-14 23:09
#38 HAHHAHAHAHAHA
#42
Edlife
2010-07-14 23:10
Det är ju helt rätt det han säger.. Som jag sa tidigare.. Nu har sk "slösat" bort två månaders träning på inget näst intill. Kontraktet binder en spelare till laget så att den spelaren inte kan hoppa ur när som helst. Samma regler i fotboll och hockey, man skriver ett kontrakt för några månader / år.
#43
Ho0keN
2010-07-14 23:10
Varför skriva på ett kontrakt med texten "Punktlig betalning i lön och prispengar", när man vet från tidigare att organisationen inte lever upp till avtalet?
Ville SK ha Gux skulle de duktigt betalt honom. Det skulle skapat ett tillit mellan både spelare och organisation.
Proffs spelar inte utan betalning. Att Gux nu spelat för SK och hjälpt dem i flertal turneringar och ändå inte får betalt för mödan visar hur snikna SK egentligen är.

Sry för långt inlägg :(
#44
budak
2010-07-14 23:10
#1-36 ingen som nämner om att en spelare lämnar dagen innan vi ska åka till Dallas? bara att jag är äcklig att jag har ett uttal som ni inte tål.

Jag tar om det; GUX tack för att du lämna oss innan Dallas och inte efter.

Tack Gux att du gick ut och tacka oss.

Tack Fnatic att ni fick han att byta lag dagen innan vi skulle åka

Sorry kidz :D
#45
alias
2010-07-14 23:11
Hur funkar det med moddi nu ? Han är tryout säger budak, innebär det att han iallafall har ett temp. kontrakt som garanterar lön ?

Måste kommentera det här med "kontrakt liggandes i 5 månader"..

Budak påstår alltså att gux lämnar fnatic för att spela i SK, han vägrar dock direkt att skriva på något kontrakt för han inte litar på SK, ett kontrakt som ger han rätt till lön och prispengar.
Antingen snackar du skit budak, eventuellt..verkligen inte troligt..så är gux gravt mentalt handikappad.

Tycker du gjorde ett misstag här budak, du skulle inte blandat in dig och spelarna i den här skiten, nu framstår ni som lika stora hycklare som theslash..
#46
toolkeeper
2010-07-14 23:12
Vilken jävla sörja allt de här
#47
WIWO
2010-07-14 23:13
#38 Taekwondo.
#48
Anonym
asda

2010-07-14 23:13
Budak verkar ha alla hästar hemma alltså...
Förra gången SK "ägde" dåvarande MYM på en av DH's turneringar så betedde han sig dåligt mot MYM spelarna efter matchen (BARBARR, Moddii ,Delpan,zet och pita)
Nu står han och hyllar moddii och påstår att han är bättre än Gux, det är sån dagis nivå så jag har inte sett något så pinsamt förr!

Måste även tillägga att MYM slog SK i matchen efter ,"bronsmatchen" på DH så han fick redan då äta upp vad han sagt ...
#49
Anonym
doN

2010-07-14 23:14
#44 han skrev inte på ert kontrakt varför kickade ni inte honom då?
#50
_Jerkan
2010-07-14 23:17
Budak, försök inte igen att börja skriva här nu. Alla vet hur det var förra gången
#51
alias
2010-07-14 23:19
#44

Jag kan kommentera att han lämnade dagen innan, inte optimalt men det kan ju knappast varit en dans på roser fram till idag eller ?

Nu..jag är verkligen inte någon stjärna i matematik men jag har lyckats räkna lite på dina uppgifter och gux uppgifter.
Du säger han aldrig skrev på något konkrakt.
Du säger även att SK ej kan betala lön till spelare utan kontrakt.
Det borde betyda att gux ej har fått lön överhuvudtaget, dvs 5 månader utebliven lön.

Nu till det konstiga här....

Gux nämner enbart 2 månader utebliven lön.
Varför ?
#52
Anonym
dave

2010-07-14 23:21
#51
Usch och fy. Logik har ingen plats i SKs organisation!
#53
Anonym
dave

2010-07-14 23:23
#44
Gux och Tentpole tackar er för alla uteblivna pengar och scenen i sig tackar er för att ni gör den till ett lite större skämt.
#54
Anonym
asdf

2010-07-14 23:24
Eftersom att budak uppenbarligen läser tråden så tar vi upp detta igen när det ändå är tapeten;

Tentpole har, enligt hans flickvän, ännu inte fått ut några löner.
Betyder detta att han också var okontrakterad?

Om han var kontrakterad, varför har inte lönerna betalats ut?
#55
Anonym
t2k

2010-07-14 23:27
om det nu är så att att han haft ett kontrakt liggandes i fem månader, VARFÖR LÄT NI HONOM FORTSÄTTA JOBBA FÖR ER?!! Vad trodde SK skulle hända när killen är en "free agent".

Man brukar säga att den dumme lär sig av sina egna misstag medan den smart lär av den dummes. Men fan har SK inte lärt sig att man inte låter någon spela förrän ett kontrakt är underskrivet får de skylla sig själva och lära sig till nästa gång!!
#56
Anonym
MKPSk

2010-07-14 23:28
Vem är det på bilden?
spelar inte CS men skvaller i gamingvärlden är ju alltid roligt att läsa. förtydliga jättegärna för oss noobs !
#57
Anonym
auauauau

2010-07-14 23:32
"Enligt Budak och hela SK-laget ska Gux haft ett kontrakt liggandes hemma men vägrat skriva på det då han inte litat på organisationen." - Svar på tal, han gjorde ju rätt då han kunde ju inte lita på dem? Ingen lön & prispengar liksom
#58
Anonym
pewpew

2010-07-14 23:32
budak, han hade inte lämnat om ni gett honom lite pengar, kontrakt eller inget kontrakt så har han varit viktigare än alla era övriga 4 spelare.

Förvörigt så är det grymt barnsligt av dig att skriva:
"Jag vill samtidigt välkomna moddii som try i laget och hoppas att han passar bra i laget. Jag har länge velat ha honom spelandes i SK och jag tror att han kommer göra ett bättre jobb än Gux, som enligt mig inte presterade förrän de två senaste turneringarna."

När han har varit bäst och den som burit SK sen han gick med. Men GLHF med moddii, undra om det håller hela eventet ut?

Hade ni betalat pengar till honom hade han ju spelat för er.
#59
Anonym
qeqeqeqqeweqwq

2010-07-14 23:33

#19 Under IEM4 World Championship där Sk kom trea presterade Face bättre än Gux hade bättre K/D,KPR(Kills per round),Fler kills etc.

Under Arbalet best of four hade Gux lite högre K/D än Face och Allen men dom hade bättre KPR och DPR(Deaths per round).

Under IOL final four hade han bäst stats men Robban och allen låg bara 0.4 kd efter.

Under Dh hade han bäst i laget men Face och Allen låg inte långt efter.

Under ESWC var han riktigt bra hade högst K/D i laget men samma KPR DPR som Allen och face å walle låg inte långt efter.

Under Esl Pro series Nordic som har hållt på hela våren hade Face bäst stats. Gux låg tvåa med allen tätt bakom.

Så vi visst han ligger där uppe i laget och har flest frags men det är också hans enda jobb i laget att vara madfragger. Om man dessutom ska gå efter statistik så ligger moddii 8 placeringar före Gux på hltv:s ranking.
Den som vunnit flest 1v1 och 1v2 lägen är överlägset Face .
#60
Anonym
kocko

2010-07-14 23:38
#59 Då får vi bara hoppas på att moddii gör jobbet.
#61
Anonym
diAM9ND

2010-07-14 23:39
#1 Word
#62
Anonym
mogenkillefastne

2010-07-14 23:41
mog1 att inte skriva på kontrakt1 typ som om han trodde han skulle få pengar för att han spelade och sen komma tbx in till fnatic ::O
#63
Anonym
hjärndött

2010-07-14 23:43
aa mena det #62 vad dumt av guxxarn
#64
Anonym
gunnarwestrinegranne

2010-07-14 23:45
Kommentaren har blivit censurerad av Rakaka.
#65
budak
2010-07-14 23:45
#58 tja ba =)

Om alla skulle tycka samma tänk vad tråkigt allt skulle va?

Tänk om alla skulle ha samma smak som mig på kläder? då skulle alla klä sig snyggt, enligt mig =)

Jag har länge haft ögonen på moodii

SVAR; han fick lön ovasätt att han inte skrev på, men skulle han komma till mig skulle jag gett han pengar privat bara han inte skulle lämna laget innan Dallas, thats it

Jag gillar Rasmus - annars hade jag inte tagit in han från början

ni andra hatiska valpar som verkar veta allt, varför vart ni inte advokater hela bunten :D





#66
budak
2010-07-14 23:45
#58 tja ba =)

Om alla skulle tycka samma tänk vad tråkigt allt skulle va?

Tänk om alla skulle ha samma smak som mig på kläder? då skulle alla klä sig snyggt, enligt mig =)

Jag har länge haft ögonen på moodii

SVAR; han fick lön ovasätt att han inte skrev på, men skulle han komma till mig skulle jag gett han pengar privat bara han inte skulle lämna laget innan Dallas, thats it

Jag gillar Rasmus - annars hade jag inte tagit in han från början

ni andra hatiska valpar som verkar veta allt, varför vart ni inte advokater hela bunten :D





#67
Anonym
walleDiirr11Aparn

2010-07-14 23:48
Kommentaren har blivit censurerad av Rakaka.
#68
Anonym
oooooooooOOOOOOFH

2010-07-14 23:49
kom igen nu för fan palla,gux OOOOOOOOFH BOOOOOOOOFH OOOOFH OOOOOFH
#69
Anonym
yey

2010-07-14 23:49
#66 någon som fått i sig för mycket av det goa? Dra ner på biran/tjacket din glädjedåre xD
#70
Anonym
....

2010-07-14 23:51
Alltsa folk som skriver att han forst fick lon i 3 manader _utan kontrakt_ och sen att han inte fick de tva sista manaderna verkar det som sk kor med 3 manaders loner och att de varit skysta som betalat honom nar han inte haft kontrakt. Och Nu nar han inte har fatt lon po tva manader och alla gnaller som in i :::::::: Jag tycker efter att ha last lite nu po rakaka att SK faktist har agerat skyst och saklart de ar arga och besvikna nar de betalar resor och boende och aven 3 manaders lon plus prispengar fran forr (antar jag). Att Budak sedan beter sig lite barnsligt ar val lite synd men fyfan for fnatic som tar en spelare en dag innan ett stort evenemang och erbjuder honom pengar for att inte aka dit. Soz for inte ni vet vad sitter i spanien och foljer dramat!
#71
Anonym
blabla

2010-07-14 23:52
Var ett bra uttalande fram till de att Budak var tvungen att inflika att moddii kommer göra ett bättre jobb än Gux...
#72
Anonym
ORKA

2010-07-14 23:53
Vad är cs, går det att äta
#73
Anonym
Håbeegött

2010-07-14 23:54
lite enklare om han skrev på kontrakt, eller?
#74
Anonym
EYEtriforce

2010-07-14 23:55
Pajkastning deluxe, oh så proffsigt
#75
Anonym
wwweeee

2010-07-14 23:56
men dem kunde ju bara bett honom för längesen att ta med kontraktet annars var dem tvunga att sluta spela med honom?

Kan ju inte komma efteråt o gnälla, samma gäller för Gux, skriv på kontraktet, annars inga pengar
#76
Anonym
samzeeee

2010-07-14 23:57
KN hade väl kontrakt men fick ändå förseningar på lönen osv, vad har du för argument för det budak?
#77
Anonym
iNzomenation

2010-07-14 23:57
#44 Du visar hur patetisk vissa människor är! Då menar jag verkligen patetisk... För det är Gux som har styrt laget.. Han som oftast har toppat..
Kom inte och påstå att moddiii är bättre än Gux för det bevisar hur lite du kan om CS scenen.. För Gux skulle kunna piska skiten ur moddiii utan problem!

Jag tycker det är jävligt bra av fnatic att plocka upp Gux...

Budak och TheSlaSh är lika patetiska båda två.. End of STORY!
#78
friberg
2010-07-14 23:57
tycker att Gux skulle va me vara med på Arbalet, skriva på kontraktet, få sin bit av kakan och sedan lämna till fnatic som sa att de SKULLE köpa ut honom om de behövdes. Då skulle alla parter bli glada och inget av detta behövt ske.
#79
Anonym
assign

2010-07-14 23:59
Allt är så oprofessionellt... pinsamt.
#80
Anonym
W1zZ

2010-07-15 00:10
Budak håller med dig att det inte är schysst och sticka en dag innan arbalet det är dålig stil det vet alla. Han kunde spelat arbalet och joinat fnatic sen eller joinat för någon vecka sen så vi kunde spelat ihop er. Men att du sen går ut o säger att han inte presterade är bara skitsnack det vet du också att det är. Kan ju fatta att han inte fick ut några pengar eftersom han inte hade skrivit på sitt kontrakt. Men tentpole hade väl ändå kontrakt?

Stora organisationer som sk och fnatic ska jobba tillsamans och utveckla cs inte hålla på och bråka om en spelare det är bara löjligt han bestämmer själv vart han vill spela. För ni är väl ändå vuxna? och just nu beter ni er till och med värre än på fb.



#81
Anonym
yo11

2010-07-15 00:11
#78 så borde det ha hänt -.-'
#82
Anonym
asd

2010-07-15 00:34
va hände me tentpole`?
#83
Anonym
bubkez

2010-07-15 00:36
Vem fan spelar för en organisation eller arbetar för ett företag utan kontakt?

Jag menar, om man skall se professionellt på allt så skriver man ett kontakt det första man gör, om man nu vill arbeta "svart" för en organisation eller företag så skall båda parter vara informerade att han som jobbar gör precis vad han vill, jobbar hur han vill och byter arbete om han vill.

Om en kollega inte skriver på ett kontakt så skall organisationen prata ut med honom och fråga "varför?", vad dom kan göra bättre och ge garantier, ett kontakt som garanterar honom lön och prispengar, litar han fortfarande inte på honom så skall dom låta honom spela/arbeta, sen skall företaget ge honom förtroende genom att behandla honom som en person som har kontakt och ge honom pengar som han är värd, dvs lön och vinstpengar.

Det är det enda sättet man kan ge någon förtroende i en "gaming organisation" idag.

Allt handlar om pengar tyvärr.

Skall det vara så svårt att göra rätt från början, jävla lekstuga.

När jag spelade q4 för excello så kom mina sponsorgrejer efter en vecka och det skickades från Portugal det var fan bra seriöst av dem, jag hade inte ens kontrakt... det är till att lita på en spelare och det fick mig att lita på dem till 110%!

Det är fan inte konstigt att Gux byter till fnatic jag hade gjort EXAKT samma sak... det spelar ingen roll vad budak skriver, det han försöker "rätta sig" med att svara på andras inlägg här över är bara pinsamt och använder ett språk som hör hemma på irc och msn.

Har man en organisation som har så bra CS-spelare som SK ändå har så var för fan seriös, så mycket som walle, robban och allen kämpar för det laget finns nog ingen annan som gör, se walle brinna för CS så mycket kan göra vem som helst tårögd... hans gnista för CS är otroligt, synd bara att han inte kan få vinna mer, men nu när all "otur" tycks vara borta och vinnarskallen är tillbaka så skall man ännu en gång få höra vilken skitorganisation SK verkligen är, att de inte kan lära sig från Tentpoles misstag. Att förlora honom var så jävla onödigt, det finns nog ingen CS-spelare som INTE saknar honom eller "FANS" för den delen.

Ne... vad skall man säga... så jävla sorgligt att se det här så man blir förbannad... jag tycker mest synd om walle som kämpar för sitt lag men gång på gång får börja om på nytt.

Om nu esport skall behandlas som en sport så blir för fan seriös och skriv riktiga kontakt och stå bakom Era spelare, annars blir det aldrig behandlat som något "sport" utan bara ett spel som allt annat.

/bubkez
#84
Anonym
Macke

2010-07-15 00:40
budak suger
#85
Anonym
crakkan

2010-07-15 00:54
längar till nästa SK - Fnatic.. det lär väll bli som Spanien - Holland =)
#86
Barvemo
2010-07-15 00:55
#66 För att bara för att man skulle vara en awesome advokat, så betyder det inte att det är ens passion i livet och det man vill jobba med.

OnT: För övrigt så håller jag med dig om att det är dålig stil att lämna 1 dag innan om nu så var fallet. Dock måste ni ju ha räknat med att han kunde droppa när som helst eftersom han inte skrivit på.

Sedan undrar jag en sak till: I inlägg #44 nämner du att du att du är glad att han lämnade innan och inte efter. Sedan nämner du i #65 att om han behövde pengar så kunde du ge honom det privat om han inte lämnade innan dallas. Då låter det ju som om du inte alls är speciellt tacksam över att han lämnade före, som du sa i #44. Anyway, om Gux sagt till dig att jag ska gå till fnatic, men stannar över dallas om jag får pengar, skulle han fortfarande fått pengar?
#87
SkenaN
2010-07-15 00:55
#83 word som satan

Det är själva organisationen man blir så jävla less på och det går även ut över spelarna och det är så jävla synd.

Gör om, Gör rätt
#88
Anonym
Banzai!

2010-07-15 01:01
"Jag vill samtidigt välkomna moddii som try i laget och hoppas att han passar bra i laget. Jag har länge velat ha honom spelandes i SK och jag tror att han kommer göra ett bättre jobb än Gux, som enligt mig inte presterade förrän de två senaste turneringarna."

Budak barnungen :D
#89
Anonym
fairY

2010-07-15 01:03
Gux kunde ju kanske varit lite mer ärlig och sagt till en tid innan så att inte situationen för SK blev som den blev, rätt löjligt att sitta och neka till att han kanske ska till fnatic.

Att han inte litade på organisationen är väl ändå enbart hans problem, om organisationen inte går att lita på, varför är de då en av, om inte Den största gamingorganisationen i världen?

Jag tycker Gux har lirat bra, det tar tid att sätta sig in och platsa i ett lag, men på senare tid har han lirat riktigt bra. Trist att det skulle behöva bli såhär, och ännu tråkigare att det skulle behöva medföra ett sånt drama tack vare folk som inte kan stå upp för sig själva och vara ärliga.
#90
Anonym
walleäger

2010-07-15 01:06
Vet inte vad jag ska tro... Tyckte vissa bitar av budaks uttalande var lite barnsliga men om det han skrev faktiskt är sant så är det riktigt dåligt gjort av fnatic och framför allt av gux själv.
#91
Anonym
asd

2010-07-15 01:08
bara frågar om moddi ska lira istället för gux ska han signa kontraktet dirr eftersom jag förutsätter att han kommer va inhoppare i turneringen och om dom veinner då men han inte har nåt kontrakt får han inga pengar då :S
#92
Anonym
d:)

2010-07-15 01:08
Folk klagar på att det är dålig stil av SK att inte ge han "lön" och pengar från turneringar, Men där har han ju bara sig själv att skylla på eftersom att han inte skrev på något kontrakt.

Varför ska SK va på han om att skriva kontrakt för? dom slipper ju ge löner men då utan garantier att han stannar och han kan då lämna när han vill.

Om nu SK inte hade betalat ut löner osv om han va kontrakterad så skulle det inte heller vara så svårt att kunna bryta kontraktet för GuX.

Varför ens joina ett lag om man inte litar på dom och vill skriva kontrakt?

Sen borde folk förstå att alla Organisationer är som vilket företag som helst här på planeten. Pengar är allt för dom. Sen handlar resten om hur mkt man kan slicka röv för media och sina "arbetare".
#93
Edlife
2010-07-15 01:10
Inget kontrakt = ingen lön
Skriva under konraktet = lön.
#94
Anonym
qweeeee

2010-07-15 01:10
när khrystal och face joinade så var ju inte dom signade förrän efter dom vann sitt första stora evvenemang om man då tyckt att 1 av dom inte passat laget hade han inte fått några pengar då??
nee sk gör om gör rätt och budak dööööööö!!!
#95
Anonym
asd

2010-07-15 01:12
#92 Det händer ofta att stora organisationer mmåste låna in 1 spelare ska den spelaren inte få lön då tro fan han ska få det !!!
#96
Anonym
korvmedbrod

2010-07-15 01:16
#93 Inget kontrakt= ingen lön
Under kontrakt: ingen lön

=DDDDDDDDD
#97
teamASAS
2010-07-15 01:18
KÖR ÖVER SK NU FNATIC! SÅ JÄVLA GÖTT!
#98
Anonym
Bambooo

2010-07-15 01:27
Dålig stil av GUX.. Kan inte skylla på nån annan än han.. Jävla tomte...
#99
Anonym
d:)

2010-07-15 01:28
#95 då får man ju skriva på ett avtal, har du aldrig haft ett jobb eller ? då blir det ju som ett bemanningsföretag och dom e fortfarande under kontrakt.
#100
Anonym
werre

2010-07-15 01:35
ÖNSKAS: SLOP3 SHOW TILLÄGNAT DEN HÄR HÄRVAN! =D
#101
Anonym
Klafen

2010-07-15 01:42
"och jag tror att han kommer göra ett bättre jobb än Gux, som enligt mig inte presterade förrän de två senaste turneringarna."


Fy fan vilken pajas du är Budak.. Förstår du inte de?

En 12åring agerar bättre än du..
#102
Anonym
Holmen

2010-07-15 01:56
HÃ¥ller med budak till 100%..

Hoppas att det går bra för moddii så dom här fnatic fan boysen blir tysta.

GL moddii.
#103
Anonym
kallekula

2010-07-15 02:03
men vem faan vill lira för n00b sk gux e alldeles för bra för att inte lira i fnatic
#104
Anonym
Hej

2010-07-15 02:06
Kan det inte vara så att SK betalade de första 3 månaderna för att visa good will, trots att Gux inte skrev på kontraket, och när det sedan började yra fnatic-ryktet så blev SK oroliga och ville inte betala ut mer pengar förrän Gux skrev på kontraktet och visade att han tänkte committa?
#105
zeNap
2010-07-15 02:08
Någon på HLTV skrev detta:
------------

I think the conversation between SK and Gux goes like:

Gux : Dude, where's my salary?
TheSlaSh : So you want to rejoin fnatic?
Gux : Uh... I might, if you're not going to pay my salary.
TheSlaSh : I ain't payin' sh*t. Now stfu and get yourself prepared for Dallas.
Gux : Uh.. if you're not going to pay my salary + prize money, I'm not going to Arbalet Dallas.
TheSlaSh : Dream on. Now gtfo.
Gux : Sam and f0r.. I mean my ex-fnatic teammates are willing to pay the salaries you owed me.
TheSlaSh : WHAT? #$*^$ SAM MATTHEWS BRIBED YOUR ASS TO NOT GO TO DALLAS?
Gux : I said they are willing to pay the salaries you owed me. I work for you, I should get paid. Heck, I don't even have a damn contract. How would I know you won't f me up?
TheSlaSh : Rasmus, you lil sh*t. @&^@(# ALL YOU CARE ABOUT IS MONEY MONEY MONEY.
Gux : If that was the case, I would've long gone.
Gux : So are you going to pay me or not? You pay, I'll stay. You don't pay, I'll go back to f0r.. I mean fnatic. Plain and simple.
TheSlaSh : F no!
Gux : K. I'm so out of here. :(
TheSlaSH : THORIN!
Thorin : Yes sir?
TheSlaSh : Tell the whole world how shady that man Sam Matthews is!
Thorin : Wouldn't it be easier if you paid Gux his salaries and everything's hunky dory?
TheSlaSh : Stfu. Write the damn thing or else.*points at the back door*
Thorin : K. :(
#106
Anonym
klas

2010-07-15 02:28
om cs-scenen ska försöka bli proffsig så får dom fan ändra sig, hemsickat kontrakt och inte gjort något åt det på 5 månader? herregud.

och varför behålla en kontraktlös spelare i 5 månader...
#107
Anonym
bambooo

2010-07-15 02:29
http://www.rakaka.se/?newsID=14469 ..Det säger ju allt om killen som VET vad han pratar om .. NOT.

Lycka till SK o hoppas Moddii blir kvar som 5:e spelaren...
#108
Anonym
varning

2010-07-15 02:43
budak, ni tar in moddi som är en av dom största skojarna som är skyldig massa spelare pengar som han blåst dom på. han skulle gjort som gux vilken dag i veckan, gör inte om misstaget och ta in etablerade spelare istället som zet t ex. inte så konstigt att moddi aldrig haft en stabil klan någonsin?
#109
Anonym
haggan

2010-07-15 03:25
hela storyn är vrickad, håller på SK ändå.

bara för att bubak är så jävla lik henrik lundqvist.
#110
Anonym
Leolol

2010-07-15 03:39
Tar inte sida, men Budak är ju bara ett tjurigt litet barn.
#111
eqez
2010-07-15 06:15
Varken SK eller fnatic har ju gjort fel. Utan kontrakt kan en spelare gå som bosman, utan kontrakt kan man inte räkna med lön.

Det enda "felet" är att lämna så nära ett event som är lite oschysst men är man med i leken får man leken tåla. SK lär ju vetat om att Gux var okontrakterad och varför inte ta in någon annan då istället för att slösa tid på en okontrakterad som kan göra vad fan den vill.
#112
Anonym
smoer

2010-07-15 06:46
det har ju bevisligen inte gets ut pengar till sk spelare, varför stanna när man då kan åka till de rikaste laget med pengar i handen. ända anledningen folk spelar är för pengar, därför det heter pro-gaming. spelar för pengar
#113
Shuihkute
2010-07-15 07:56
om Gux inte var under kontrakt men ändå spelade för SK, kan då inte detta klassas som "svartjobb" och därmed borde det vara olagligt? iaf i Sverige
#114
Anonym
trudat

2010-07-15 08:17
#83 tycker precis som dig.

Jag undrar lite vem som ljuger och om vad... det saknas vissa saker atm; som att gux kan sj säga om han fick pengar dem 3 första månaderna för att sk ville visa att dem ville ha med han eller fick han betalt för sk ville "lirka" med han, och ha dem 2 sista månaderna som ett "hot" för att han ska stanna kvar, för jag tror inte att sk var beredda att threat skulle åka ur, så dem ville väl ha en hake på gux att stanna kvar.

Nej usch, tycker mest synd om walle, robban och allen som kämpat så mycket för laget att dem ska få en ny bättre förening i ryggen, som andra spelare vågar skriva kontrakt med direkt!
#115
Anonym
Yee!

2010-07-15 08:21
Gux hade inget kontrakt, alltså har Budak inget att grina över förutom kanske ett smått taskigt beslut att lämna SK precis innan ett event. Men Budak är uppenbarligen en drama queen som tvunget måste sätta igång värsta kriget p.g.a. något som faktiskt inte är något. Om jag jobbar svart så får jag pengar fastän jag inte har kontrakt (läs kollektivavtal). Detsamma borde gälla i SK. Vi har nu fastställt att Budak och resten av SK-ledningen är fulla av skit.
#116
Anonym
Lind

2010-07-15 08:24
#113 MÃ¥nga esportare betalar inte skatt.

Angående hela situationen så är det VÄLDIGT VANLIGT att kontrakt inte skrivs under när det gäller esport-scenen. Det är inte bara inom CS utan inom flera andra genrer med.

Om Gux hade kontraktet hemma och inte skrev under det så tycker jag absolut inte att felet ligger hos honom. Det är då SK som ska styra upp det helt enkelt då det är dom som är ansvariga/arbetsgivaren.

De borde helt enkelt gjort klart ifrån början att Gux inte kommer åka på några events förän kontraktet är påskrivet. Att han alltså inte kommer att arbeta för SK innan de har ett anställningsavtal att gå på.

Angående att de undvikit att betala ut pengar kan man tycka vad man vill om. Min personliga åsikt är att de han självklart borde få vad han presterat (Lön + Prispengar) men samtidigt förstår jag SK's sida. En realistisk kompromiss skulle vara att Gux får sina prispengar ifrån de events han varit på med SK men att SK inte behöver betala ut någon lön.

Men det är väl en självklarhet att han i alla fall borde få ut sina prispengar?
#117
ciaiei
2010-07-15 08:50
förstår inte vad folk gnäller om? om han inte skrev på et tkontrakt för att han "inte litade på SK" är det väl hans problem? Rätt av SK för att inte betala lön imo... dåligt av fnatic... riktigt jävla dåligt
#118
Anonym
grubb

2010-07-15 08:53
NU får alla lägga av, var har ni fått för er att "om ni inte har kontrakt får ni inga pengar" faktiskt i ALLA jobb får du betalat för den tid du arbetat vare sig du har kontrakt eller inte, jag har själv arbetat på riktiga jobb men inte haft anställningsavtal osv, jag har fått min lön iaf såklart, finns INGET som säger utan kontrakt ingen lön, du har RÄTT till den tid du arbetat oavsett enligt LAG. (inga svarta jobb utan skattade pengar och riktiga utbetalningar med semesterlön osv enligt villkor) MEN det bästa är ju att ha papper på allt om man INTE känner ägaren eller han som driver företaget man arbetar åt fall det blir dispyter, men som sagt var du har alltid enlig LAG rätt att få betalt för den tid du arbetat .. SUG ****E SK och helt rätt av GUX
#119
Ten
2010-07-15 08:53
Trist jag som trodde e-spotren var på väg att bli "acceptable" men iom denna fars är det tydligt att lågvattenmärket inte är nått ännu, hur svårt ska det vara att skriva ett bindande kontrakt som både spelare och orga anser bindande och bägge följer då båda partner ska följa kontaktet inte bara från en sida tex spelaren spelar sina XX månader och får XX kr i lön + XX% på pris pengarna och kanske andra förmåner och ersättningen utbetalas till konto den XX varje månad, och gör man det inte så innebär det si och så koncekvenser.
#120
Anonym
Olof

2010-07-15 09:16
Jävla äckel han e -.-'''
#121
Anonym
sue

2010-07-15 10:01
#118 bra skrivet, så Gux kan stämma SK för att han arbetat utan lön menar du?
#122
Anonym
gk9rg

2010-07-15 10:09
totalt gux's fel varken sk eller fnatic är bovarna utan gux han som inte skrivit på kontrakt han som ställer ultimatum so det finns ingen som helst anledning sk ska ge med sig på och går till fnatic igen efter vart kickad och sen ljugit om varför HAHA :P
#123
Anonym
Pasi

2010-07-15 10:14
Tycker Budak verkar rätt rakryggad, kan förstå om dom inte vill betala ut pengar till en kille som inte skriver på ett avtal.

en spelare blir ju en investering för SK, alla företag vill skydda sina investeringar, dvs garantera att de blir kvar, bl a skriva kontrakt osv.

men de kanske borde betala ut lön för tid som passerat redan och dra av för uppsägningstid?

Sen tror jag varken Gux, SK eller Fnatic agerat helt klanderfritt i det här.

Sluta säg att Budak är äcklig, tycker han verkar helt ok.
Klart som fan han är lite bitter och lack när Gux drar dagen innan ett event.

Då är det lätt att han sågar Gux lite och säger att han inte presterat.
#124
Anonym
tjetjero

2010-07-15 11:03
#115 kan inte hålla med dig mer.

Jag tar ingens parti men att budak sitter här på rakaka och kommenterar visar bara vilken liten patetisk äckel gris han e!

GL&HF till både fnatic och sk!
#125
Anonym
visby

2010-07-15 11:36
GuX har inte fått en spänn. Läser man hans uttaland står det inget om att SK har betalat honom pengar bara att de är skyldiga.
#126
Anonym
abc

2010-07-15 12:09
budak är en sån pajas alltså. Moddi bättre än Gux? Du måste driva? Säg när walle, robban eller allen senast smekte sönder ett event? 2 år sen kanske haha.

Om han inte skriver på ett kontrakt på 5 månader kanske det är dags att ställa ultimatum? Eller du kanske tyckte det var nice att han lirade åt er gratis?
Inte konstigt att man inte skriver under när ni fortfarande inte har betalat Tentpole så jävla fittig stil man up för fan.
#127
Anonym
ehole

2010-07-15 12:32
#126 Vem vill betala pengar till en spelare som inte skriver på ett kontrakt? han kan ta pengarna och sen sticka.
#128
Anonym
sthlmman

2010-07-15 12:44
#126 fan babblar du om?
walle presterade ganska bra senaste tuneringarna på Dreamhack? Gux är rädd för att förlora sina "vänner" i fnatic. Om man inte ens vill skriva på ett kontrakt vf ens ville han gå över till SK då från första början:O Gux o hela fnatic kan suga, hoppas SK krossar dem senare i framtiden när dem möts.
#129
Anonym
sthlmman

2010-07-15 12:45
vf ville han ens gå över*
#130
Anonym
brynäs

2010-07-15 12:48
blir så jävla less på folk som drar in Tentapole affären, Det var då men SK har förändras. så jävla dåligt av Gux hoppas han lowfragar och inte tillför ett skit i fnatic så han får kicken. SK kommer bli 1 i världen inom en kort tid. Fnatic har sjunkit i värde i mina ögon. go go SK!!!!!
#131
Anonym
taylor

2010-07-15 13:22
Jag blir så less på _ALLA_!
CS är en lagsport, att sitta och säga att Gux gjorde allt i SK är rena skitsnacket.
När de vann final4 så var det inte Gux som gjorde hela jobbet. Alla har sin varsin roll. Gux kanske fraggar, men alla gör sin grej.
Sitt inte och säg att Budak är en patetisk person. För de är ju Gux med. Gux som inte ens vågar skriva på ett kontrakt. För att senare kunna dra till fnatic.
Ge er nu. Sen fnatic som är oerhört rädda för att få mer pisk än vad de fått. Patetiskt.
Hoppas Moddii får till det i SK!
Lycka till
#132
Anonym
brynäs

2010-07-15 13:22
#118 Eftersom Gux inte skrev på var Gux heller inte anställd i företaget Sk-gaming Gux svartjobbade alltså och har inte rätt till några pengar.
#133
Dronar
2010-07-15 13:43
#132 Att man inte har kontrakt innebär inte att jobbet är svart. Däremot är det få svarta jobb som har kontrakt.

Huruvida det är svartjobb eller inte beror på om skatt och arbetsgivaravgift betalats.
#134
Anonym
Cap

2010-07-15 14:24
#22 Vad menar du?
#135
Anonym
asd123

2010-07-15 14:37
#7 Vad hände med Tentpole? =D
#136
Anonym
Shala

2010-07-15 14:42
Budak har rätt, han har alltid rätt :)

Så jävla dåligt av Gux, blir så jävla besviken på honom.

Men alla ni som påstår att Budak sagt att moddi är bättre än gux har ni gått i skolan? Det Budak säger är att han tror att han kommer göra ett bättre jobb i SK vilket är möjligt och att Gux inte presterade de första turneringarna utan bara de sista.

Budak for president!
#137
Anonym
Yee!

2010-07-15 15:31
#132 Vid svartjobb gäller följande:

1) Att du antingen är anställd med fast lön, men får extra pengar vid sidan om som inte är skattade för.

2) Att du inte är anställd och ändå får lön som inte är skattad för när du utför jobb åt antingen dig själv eller en annan arbetsgivare.

Om jag inte har något avtal med ett företag och ändå gör jobb och får lön för dessa så är det svartjobb. Gux har (enligt artikeln och och Budaks, fnatics samt Gux egna uttalanden) inte fått betalt på två månader och kontraktet låg osignerat i 5 månader. Det betyder alltså att han måste fått betalt de 3 första månaderna utan att ha ett anställningsavtal eller kontrakt. Detta är svartjobb. Så snälla, sluta trolla.
#138
Anonym
fisher

2010-07-15 16:14
Bara så ni vet behöver man inte skriva på ett kontrakt för att få pengar av ett företag pga utförtarbete...


Jag tror mer på GuX faktiskt och fnatic... Budak vet jag ju hur han är... ringer och mordhotar folk mitt i natten...
#139
Anonym
Igge

2010-07-15 17:07
Tycker om Budaks kommentar om att laganda är viktigare än pengar.Att låta några få lön och ta del av prispengar medans Gux ska åka med till Dallas och spela gratis även denna gång de är verkligen laganda Budak
#140
Anonym
Trams

2010-07-15 17:10
Kanske dags att växa upp? Ni får e-sporten att se ut som ett enda stort skämt.
#141
Anonym
yoyo

2010-07-15 18:46
Eeeh, ni vet att SK är tyskt va? Det betyder att samma regler med kontrakt o svartjobb inte måste gälla i tyskland som här...
#142
Anonym
Borre

2010-07-15 19:06
Go gux
#143
Xecy
2010-07-16 04:46
Hahah budaks blick :D <3
#144
Anonym
asd123

2010-07-16 11:09
Någon som kan svara på #135 ? :)
#145
Jadermeister
2010-07-16 18:09
#66 Budak har helt rätt! fy satan va tråkigt det skulle vara om alla hade samma åsikter och stil.
#146
Anonym
Maximiliano

2013-06-20 18:45
jessica: jo, det vet jag, men jag e4r bekve4m med me4nniskor som bara skriver ff6rnamn. Ff6r om jag bara le5ter bleoggranve4ndare kommentera blir det en ve4l sluten krets. Men samtidigt har jag ju ingen aning om de skiver tar sitt eget namn, en pseudonym eller bara ett internetnamn. Men just "anonymous-kommentarerna" gf6r min lite illa till mods eftersom det e4r folk som inte ens beve4rdigar sig en presentation (i form av namn eller alias - det spelar mindre roll). Men samtidigt tror jag inte att de menar illa. Det e4r bara samma reflex som fe5r mig att inte svara pe5 hemligt nummer som gf6r att jag tycker det e4r obehagligt med anonyma kommentarer.
#147
Anonym
kayavopsy

2013-07-24 11:37
mental health chat room list of medical professions . inexpensive health insurance plans [url=http://adderall.soup.io/]adderall no prescription[/url] water from a deep well health insurance plans for small business
#148
Anonym
Marian Gerber

2020-10-20 04:02
HI!

Best prices on the market -35 %

Home, Protection, Furniture -20%

Sportswear, Lighting, Jewelry -50%

Home, Eyewear, Phpto -35%

Watches, Health, Fahion Accessories -15%

Fahion Accessories, Fahion Accessories, Clothing -40%

Offer valid 1 days!

Go directly to: https://vae.me/DG7w
#149
Anonym
unwistuts

2020-12-20 09:43
Sildenafil Purchase Online Clilky [url=https://bansocialism.com/]cialis on sale in usa[/url] seibly Viagra Rezeptfrei Auf Rechnung
#150
Anonym
unwistuts

2021-04-05 23:55
[url=https://ponlinecialisk.com/]cheapest cialis[/url]
#151
Anonym
unwistuts

2021-05-10 03:36
<a href=https://gcialisk.com/>cialis online[/url]
#152
Anonym
Brooxia

2021-05-25 14:25
<a href=https://vslasixv.com/>furosemide[/url]
#153
Anonym
Brooxia

2021-06-24 03:35
<a href=https://propeciaset.com>is propecia from budgetmedica real[/url]
#154
Anonym
Brooxia

2021-07-09 22:24
<a href=https://vsprednisonev.com/>deltasone</a>
#155
Anonym
DavidAdusa

2021-07-12 02:15
Hi
Best offer 2021 https://is.gd/OUL6yh
#156
Anonym
Coreynoush

2021-07-18 16:17
This year turned out to be very difficult. But we have optimized and reduced the cost of our products!
It is almost impossible to find prices lower than ours, the sale is at the cost price level.
Watch and be surprised by our super low prices https://cutt.us/6nChw
#157
Anonym
Brooxia

2021-07-30 01:37
<a href=https://cialiswwshop.com/>where to buy cialis online safely</a>
#158
Anonym
Brooxia

2021-08-23 01:17
<a href=http://cialiswwshop.com/>viagra and cialis online</a>

Kommentera nyheten
Du kommenterar anonymt.
(Logga in)

Namn:
CAPTCHA Image
Vad står det i bilden?



Nyhetsrapporteringen på RAKAKA är tillsvidare stängd. Nya projekt från RAKAKA presenteras senare.

Följ oss på Twitter:
@RAKAKA
@frenys
@greykarn

Mvh

ponde & gREYKARN



Nytt blod i en monoton tid, i ett monotont liv
RAKAKA: greykarn bloggar om sajtens uppgång och fall, esportens utveckling mellan 2006 och 2013.

Svensk dominans på DH Summer 2013
Svensk dominans på DH Summer 2013
EXTRA! Sverige regerade i alla grenar, svenskarna presterade på hemmaplan.

Rakaka snackar med Jaedong
Sjow innan ödesmatchen mot koreanska Life
DHS2013: Rakaka pratar med det svenska hoppet.

Rakaka snackar med Jaedong
Rakaka snackar med Jaedong
DHS2013: EndarS pratar Dreamhack i exklusiv intervju med en av världens största e-sportprofiler.

Lemondogs rekryterar LCS-lag & byter huvudsponsor
Lemondogs rekryterar LCS-lag & byter huvudsponsor
LOLEXTRA! Svenska Sverok-föreningen Lemondogs tar sig in i Riots superliga och byter Razer mot SteelSeries

Pengar rullar in som de ska för Mvp
Pengar rullar in som de ska för Mvp
CASH! Det går bra nu - Mvp puttar ner MC från pengatronen.

INoVation tar revansch efter WCS.kr-fadäsen
INoVation tar revansch efter WCS.kr-fadäsen
EXTRA! Storslagen seger för världens bästa Terran (?) i WCS World Finals

Inatt avgörs WCS
Inatt avgörs WCS
SC2: Fyra koreaner gör upp om den första WCS-titeln. Kalaset startar 03:00!

HerO vinner WCS America
HerO vinner WCS America
SC2: Koreanerna dominerade WCS America.

Fatal1ty dammar av bössan och gör comeback
Fatal1ty dammar av bössan och gör comeback
EXTRA! relic utmanar legendaren och det satsas NT$ 300 000Publicerad: 2013-06-18 23:33

Svensk dominans på DH Summer 2013
Stora svenska framgångar när DreamHack Summer 2013 avgjordes - svensk "doldis" plockar överraskande medalj och storlagen fortsätter att dominera.

Under helgen som passerade (lör-tis) arrangerades DreamHack Summer 2013 på Elmia i Jönköping. För svensk del skulle evenemanget visa sig bli en oerhörd framgång då vi kammade hem tre guld och ett brons (i tre av de största turneringarna) i vad som måste anses vara en av de bästa svenska turneringarna någonsin. Dessutom var det svenska LoL-stjärnor i de mest framgångsrika lagen.

Chockade Fighting-communityn
Först ut var turneringen i Street Fighter IV:AE som avgjordes under Lördagen. Världsmästaren och den tveklöst mest dominanta fightern Infiltration var på plats för att försvara sina två tidigare mästartitalar. Dessutom var som vanligt legenden Ryan Hart på plats och som har fyra DreamHack-titlar på sitt bälte. Men det var faktiskt ingen va dessa storfavoriter som tog hem segern. Istället stal svenska göteborgaren Popi showen. Genom att först besegra Infiltration med 2-0 och Ryan Hart i Winner-bracket så kunde inte Infiltration stå pall för svensken i finalen. Detta är troligtvis en av de största esporthändelserna på DreamHack. Infiltration har inprincip varit obesegrad i 2,5 år och alla vill nu lära känna svensken som har besgrat honom. Grattis Popi! Dessutom kom svenska Ettelman från Team Property på en härlig fjärde plats.

Bara The International kvar
I DoTA 2-turneringen var svenska The Alliance storfavoriter till segern, ett favoritskap som G1 League-vinnarna mäktade med att bära. Laget tog sig nämligen hela vägen till final där man ställdes mot Quantic från Frankrike.

Efter att ha plockat den första kartan skulle Alliance visa var skåpet skulle stå reda i karta två men det ville sig inte riktigt utan Quantic tilläts komma ikapp och utjämna men efter suveränt spel av svenskarna kunde matchen tillslut plockas hem med 2-1 och därmed försvarades DreamHack-titeln.

Även den gamle stjärnan kan än...
För de svenska Starcraft 2-stjärnorna är DreamHack ett speciellt evenemang, det kryllar av koreanska superstjärnor och det finns inget hellre vill göra än att vinna på hemmaplan och när alla favoriter faller måste någon annan ta klivet fram. Denna gång var det överraskande Jeffrey "Sjow" Brusi som i mångas ögon gjorde sin absolut bästa turnering sen IEM-vinsten för några år sedan.

Den hete och pånyttfödde Team prOperty-spelaren lyckades på sin väg fram till medaljerna bland annat besegra Harstem och superkoreanen Life. Dessvärre för Sjow blev den blivande DreamHack-mästaren StarDust för svår och Jeffrey fick nöja sig med en bronspeng och 20 000 SEK.

Dominansen är total!
När världens absolut mest dominerande lagmaskin NiP-Gaming spelar i en turnering är det knappt lönt att sia om utgången, de svenska superstjärnorna i CS:GO har inte förlorat många matcher under vägen till världstoppen och DreamHack skulle inte bli något undantag.

Efter att ha besegrat ryska Virtus.pro tidigt i turneringen defilerade ninjorna till final dit det svenska överraskningslaget Epsilon även tagit sig. Dessvärre för Epsilon gick det inte rubba Ninjas in Pyjamas denna gång utan NiP vann en komfortabel seger med 2-0 och för besväret fick man en prischeck på 70 000 SEK.

League of Legends-stjärnor
Även om Sverige inte har något helsvensk lag som är bland de bästa så gjorde svenskarna extremt bra ifrån sig. Först ut så vann Rekkles som inhoppare DreamHack League of Legends Championship tillsammans med Copenhagen Wolves, 70 000 SEK rikare. I LCS som drog igång på DreamHack så hade svenska Alexander "Jree" Bergström lekstuga med sitt Team Alternate som gick 5-0 på plats och har fått en fantastisk start på säsongen, läs mer här.


    Vinnare DH Summer 2013:

    SSFIV:AE
    1. Popi – 25 000 SEK
    2. Infiltration – 12 500 SEK
    3. Ryan Hart – 7 500 SEK
    4. Ettelman – 5 000 SEK

    DOTA2
    1. The Alliance – 140 000 SEK
    2. Quantic Gaming – 70 000 SEK
    3-4. Evil Geniuses – 25 000 SEK
    3-4. Team Dignitas – 25 000 SEK

    Starcraft 2
    1: StarDust – 60 000 SEK (750 WCS-poäng)
    2: Jaedong– 35 000 SEK (450 WCS-poäng)
    3-4: SjoW – 20 000 SEK (300 WCS-poäng)
    3-4: TaeJa – 20 000 SEK (300 WCS-poäng)

    Counter-Strike:GO
    1. NiP Gaming – 70 000 SEK
    2. Epsilon – 40 000 SEK
    3-4. LDLC.com – 25 000 SEK
    3-4. Virtus.pro – 25 000 SEK

    League of Legends
    1. Copenhagen Wovles – 70 000 SEK
    2. Dark Passage – 35 000 SEK
    3-4. Eternity Gaming – 25 000 SEK
    3-4. Heimerdingers Colossi – 25 000 SEK
Relaterat: DreamHack.se

Publicerad: 2013-06-09 22:18

Pengar rullar in som de ska för Mvp
Efter helgens topplacering i WCS seglar cashkungen Mvp upp på plats nummer ett över de spelare som vunnit mest pengar i StarCraft II.

Det går bra nu. Eller snarare dåligt för Jang 'MC' Min Chul som endast slutade i topp-32 i WCS Korea. I dag kunde han se sig omsprungen på SC2Earnings.com av Jeong "Mvp" Jong Hyeon, när Incredible Miracle-proffset plockade hem den delade tredjeplatsen i de globala finalerna av WCS första säsong.

I och med tredjeplatsen och prissumman på 10 000 dollar kunde Mvp under dagen passera MC på resultatsajten SC2Earnings lista över vilka spelare som vunnit mest pengar i StarCraft II.

Hack i häl på legendaren Flash
Enligt SC2Earnings konkurrent Esportsearnings, som räknar vinstpengar inom alla spel, har Mvp precis även passerat Brood War-legendaren Lee "Jaedong" Jae Dong och är nu hack i häl på den andre Brood War-legendaren Lee "Flash" Young Ho. Dock återstår drygt hela 60 000 dollar innan Mvp kan ta igen Flash försprång.

Först på listan ligger FPS-legendaren Johnathan "Fatal1ty" Wendel med 454 000 dollar. Främst från spelet Painkiller.

NaNiwa i topp-20
I toppen av SC2Earnings lista är det tomt på foreigners. Ilyes "Stephano" Satouri hamnar som första icke-korean på fjärdeplats, därefter innehar de två polackerna Grzegorz "MaNa" Komincz och Artur "Nerchio" Bloch plats 15 respektive 16. Svenskproffset Johan "Naniwa" Lucchesi kommer först på 20:e plats. Tätt efter, på plats 24 ligger sedan Marcus "ThorZaIN" Eklöf. Men därefter gör svenskrepresentationen ett hopp och inte förrän på plats 49 hittas Jeffrey "Sjow" Brusi.

Mest vunna pengar i StarCraft II enligt SC2Earnings.com
1 Incredible Miracle Jeong "Mvp" Jong Hyeon $373,520
2 SK Gaming Jang "MC" Min Chul $367,213
3 Incredible Miracle Lim "NesTea" Jae Duk $258,713
4 Evil Geniuses Ilyes "Stephano" Satouri $233,305
5 FXOpen Lee "Leenock" Dong Nyoung $208,614
6 MVPPark "DongRaeGu" Soo Ho $208,278
7 Team LiquidSong "HerO" Hyun Deok $188,524
8 Prime Lee "MarineKing" Jung Hoon $186,425
9 SK Telecom T1 Won "PartinG" Lee Sak $186,109
10 CMStorm Choi "Polt" Seong Hun $184,370


Mest vunna pengar i alla spel enligt Esportsearnings.com
1 Fatal1ty Johnathan Wendel $454,544.98
2. Flash Lee, Young Ho $437,114.55
3 Mvp Jung, Jong Hyun $377,116.38
4. Jaedong Lee, Jae Dong $368,621.09
5. MC Jang, Min Chul $366,827.11
6. Moon Jang, Jae Ho $292,019.57
7. Dendi Danylo Ishutin $270,491.27
8. Puppey Clement Ivanov $269,587.17
9. XBOCT Oleksandr Dashkevych $269,587.17
10. LighTofHeaveN Dmitriy Kupriyanov $267,699.1
0


Publicerad: 2013-06-09 12:38

INoVation tar revansch efter WCS.kr-fadäsen
INoVations nerver håller - nollar sOs och skrattar hela vägen till banken efter att ha bärgat 40 000 USD och WCS Season 1-bucklan!

För en stund sedan avgjordes den första säsongen av WCS och vilken avslutning det blev! Utöver de båda WCS.kr-finalisterna Soulkey (Z) och INoVation (T) på vars en sida av slutspelsträdet var även den europeiska mästaren Mvp (T) samt protoss-innovatören sOs (P) med och tampades om en finalplats.

Efter två rafflande semifinaler stod det klart att WCS.kr- och CODE S-vinnaren Soulkey blivit besegrad av sOs knappa 3-2 i en extremt välspelad och jämn kamp. I den andra semifinalen mellan världens kanske två bästa Terran-spelare, Mvp och INoVation blev det minst lika jämnt. När krutröken lagt sig och GG hamrats kunde INoVation ta av sig sina glasögon, torka svetten ur pannan och konstatera att han var klar för den första WCS-finalen någonsin.

I finalen mellan INoVation och sOs var det aldrig riktigt jämnt, tossen försökte och försökte men det ville sig inte riktigt då INoVation levde upp till sitt namn och lyckades oavsett vilken unitcomp som kastades på honom både överleva och utmanövrera sin motståndare mer än en gång.

För vinsten och revanschen efter den snöpliga förlusten i WCS.kr-finalen (Soulkey reverse ALL-killade honom) får INoVation $40 000 medan tvåan får nöja sig med hälften.

Slutplaceringar WCS World Finals Season 1
1. INoVation (T) $40 000
2. sOs (P) $20 000
3/4. Soulkey (Z) $10,000
3/4. Mvp (T) $10,000

Bildkälla TeamLiquid.com

Publicerad: 2013-06-03 15:52

HerO vinner WCS America
WCS America fick sitt slut med att sex av de åtta bästa var koreaner. Norska Snute tog hem priset som bästa icke-korean.

Amerikanska WCS Premiere league dominerades av koreaner från början till slut. I top 8 hittar vi endast två icke-koreaner, varav ingendera är från varken nord- eller sydamerika. Norska Snute lyckades ta sig till en sjätteplats och missar den sista platsen till säsongsfinalerna i Korea efter att han förlorat mot Alicia 3-2.

Vann gjorde Team Liquids Hero som lyckades slå Evil Geniuses Revival med 4-2 i finalen. HerO förlorade de två första kartorna, men återhämtade sig och vann sedan 4 kartor i rad.

Slutplaceringar:
1. Liquid'HerO
2. EG.Revival
3/4. Axiom.Ryung
3/4. EG.aLive
5. Axiom.Alicia

Bildkälla: TeamLiquid

Publicerad: 2013-06-02 18:12

Fatal1ty dammar av bössan och gör comeback
Fatal1ty utmanas och det satsas NT$ 300 000 (cirka 73 000 SEK) på en match!

Jonathan "Fatal1ty" Wendel är en av esporthistoriensoch världens kanske bästa och mest kända spelare, FPS-gurun har vunnit en drös tunga titlar (12 stycken världstitlar), och har efter sin aktiva karriär verkat för att främja esporten.

Det sista spelet som Fatal1ty gav en ärlig chans var Painkiller och det spelet hade sin absoluta peak under CPL World Tour och strax därefter försvann både Fatal1ty och spelet. Men nu har legendaren valt att damma av bössan och acceptera en utmaning från sin gamla sparringpartner relic, en match Painkiller som OCZ valt att stoppa in NT$300 000 till relic om han vinner!
    "Johnathan Wendel often likes to state that “FATAL1TY MEANS GAMING.” With that said, Fatal1ty has answered the challenge, and will take on relic at Taiwan’s landmark Taipei 101 building on Thursday, June 6, 2013.

    In his first professional match of consequence since 2007, will Johnathan "Fatal1ty" Wendel be ready to live up to his title as the greatest gamer in history? And obliterate relic? -OR- will relic be able to do it again? - And beat Fatal1ty? … And take home a prize of NT$300,0000."
Hela spektaklet kommer att gå av stapeln i Taiwan där Jonthan varit verksam med sin gaminggearutveckling och då i Taipei 101 Building på den svenska nationaldagen.

Relaterat: ocz.com

BONUS!

Ett rågammalt klipp, nåja (2002) med fatal1ty och Thresh från techprogrammet "The Screen Savers". Vad sägs som lite färska(?) Q3 tips från mästarna?


RAKAKA VERSION 2.5 - "ANGELÄGET"
Den här sidan använder sig av kakor för att möjliggöra interaktionsfunktionalitet och statistikföring. För att undvika kakor kan du stänga av dem via din webbläsare eller inte besöka Rakaka.